Kadra

Anna Wańczyk-Welc – właściciel przedszkola

Prywatnie jestem mamą trójki wspaniałych dzieci, w wieku szkolnym, przedszkolnym i poniemowlęcym. Jednym z największych wyzwań w moim życiu stało się założenie przedszkola, które spełniałoby moje oczekiwania. Są to więc oczekiwania matki, która musi mieć pewność, że jej dziecko jest pod dobrą opieką. Otwierając przedszkole Wyspa Skarbów nadałam treść i formę wszystkim tym oczekiwaniom i przy pomocy kompetentnych pracowników sprawiłam, by ożyły one dla naszych dzieci.

dowiedz się więcej


Alfreda Cyran – dyrektor przedszkola ds. pedagogicznych

Jestem absolwentką Instytutu Kształcenia Nauczycieli w Warszawie (wychowanie przedszkolne) oraz ukończyłam studia podyplomowe „Zarządzanie oświatą”. Jestem nauczycielem dyplomowanym –  do 31.08.2018r byłam dyrektorem Przedszkola Publicznego Nr 40 w Rzeszowie. Jestem ekspertem  z listy MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli. Od 1.09.2018 sprawuję nadzór pedagogiczny w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa Skarbów” będąc dyrektorem do spraw pedagogicznych. W swoich działaniach dydaktyczno wychowawczych i opiekuńczych zawsze kieruje się dobrem i troską dzieci, oraz poszanowaniem ich godności osobistej. Realizując zadania statutowe przedszkola uczulam nauczycieli by zawsze uwzględniały potrzeby psychofizyczne dzieci, ich zainteresowania by dziecko traktowały podmiotowo, i dbały o ich bezpieczeństwo. Rzetelnie realizuję zadania związane z powierzonym mi stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola.

„Nikt – zarówno dziecko, jak i dorosły – nie lubi, żeby mu cokolwiek narzucać.” Celestyn Freinet


Monika Żłobińska – nauczyciel w grupie I

Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z diagnozą pedagogiczną. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam jako niania, a także od kilku lat na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego. Praca z najmniejszymi pociechami nauczyła mnie cierpliwości, umiejętności podążania za dzieckiem i pomagania mu w jego całościowym rozwoju. Już wtedy wiedziałam, że myśl Carla Rogersa: ”Nie można zmusić ziarna do rozwoju i kiełkowania, można jedynie stworzyć warunki zezwalające na to, aby ziarno rozwinęło wszystkie tkwiące w nim możliwości” – zainspirowała mnie do dalszej edukacji. Nauczycielka przedszkola dba o swoje nasiona, szanuje je, traktuje jak własne. W moim zawodzie nie da się nie angażować. W tym zawodzie codziennie trzeba robić coś dobrego. W pracy z dziećmi odkrywam świat na nowo. Razem uczymy się empatii, współpracy, uczymy się, że warto dążyć do realizacji własnych celów, rozwijamy swój potencjał, a nasze wspólne talenty stają się naszym bogactwem na wyspie.
Moją prywatną pasją jest taniec latynoamerykański, jestem również wielką miłośniczką zwierząt (szczególnie kotów).
,,Zacznij opowiadać dzieciom o tym, co nas otacza – ale zrób to inaczej. Nieszablonowo, nietradycyjnie i niezwyczajnie. Opowiadaj tak, aby one zakochały się w życiu. By nie obawiały się przyszłości, ale traktowały ją jako pozytywne wyzwanie, do którego warto mądrze się przygotować ”

Monika Dryja – nauczyciel w grupie I

„Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym.” (Phil Bosmans). Bycie z dziećmi i dla dzieci od zawsze było moim marzeniem. Dostarcza mi ono dużo radości, przyjemności oraz satysfakcji. Jestem osobą otwartą, odpowiedzialną i życzliwą a swoją pracę wykonuję z ogromną pasją. Zależy mi na tym, aby dzieci doświadczały otaczającą je rzeczywistość na wiele sposobów, nie bały się nowych zadań i z radością rozpoczynały kolejny dzień w przedszkolu. Staram się ukazać swoim podopiecznym świat pełen szacunku oraz wzajemnej tolerancji. Bardzo ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdego dziecka – odkrywanie jego możliwości oraz wspólne pokonywanie słabości. Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Rzeszowskim o kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Wzięłam udział w licznych warsztatach i kursach. Nadal się dokształcam, poznaję nowe metody pracy z dziećmi, aby stawać się coraz lepszym nauczycielem.


Katarzyna Raczkowska – nauczyciel w grupie II

Paula Szaro – nauczyciel w grupie II


Dominika Kulczycka – nauczyciel w grupie III


Monika Tymowicz – nauczyciel w grupie IV

Na Uniwersytecie Rzeszowskim ukończyłam studia o specjalności: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Z WYCHOWANIEM PRZEDSZKOLNYM. Praca z dziećmi stała się moją pasją. Dostarcza mi dużo radości i satysfakcji, ponieważ nie ma nic bardziej niezwykłego, niż krok po kroku obserwować rozwój małego człowieka. Jestem ciepłą, otwartą i wrażliwą osobą, która bardzo szybko nawiązuje dobry kontakt z dziećmi. Ponad wszystko staram się zrozumieć je i ich potrzeby. W swojej pracy stawiam na rozwój kreatywności i samodzielności podopiecznych. Staram się stworzyć moim wychowankom możliwość odkrywania, poznawania oraz zrozumienia otaczającego ich świata. Wszak tylko dzieci „mają tę cudowną moc, aby zmieniać się we wszystko, w co tylko zapragną” /Jean Cocteau/.

Diana Nowak – nauczyciel w grupie IV

Ukończyłam studia na Uniwersytecie Rzeszowskim na kierunkach: Edukacja przedszkolna z terapią pedagogiczną oraz Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

Codzienne kontakty z dziećmi pozwalają nam poznać ich kolorowy świat pełen po brzegi uśmiechu, radości i nieustającej chęci poznawania tego, co je otacza. W swojej pracy staram się zapewnić jak najlepsze warunki do indywidualnego rozwoju, wierząc iż każde dziecko jest kopalnią talentów, a naszą rolą jest ich odkrywanie. Misję tą realizuję poprzez zróżnicowane zajęcia dydaktyczne oparte na zabawie i wzajemnej współpracy. Bardzo ważna pozostaje dla mnie także atmosfera, zatem staram się, aby zawsze była ciepła i pełna szacunku. Za cel w pracy stawiam sobie nagradzanie oraz docenianie wysiłku swoich podopiecznych. Największą satysfakcją z wykonywanego zawodu jest uśmiech dzieci oraz możliwość obserwowania postępów, jakie osiągają każdego dnia.

„Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat.” (R. Fulghum)

Chciałabym, aby moi podopieczni po latach mogli powiedzieć to samo.


Urszula Prostak – pomoc nauczyciela, grupa I

Praca z dziećmi to moja pasja. Swoją przygodę w pracy z dziećmi zaczynałam jako opiekunka dziecięca. Następnie dzięki licznym kursom i szkoleniom podjęłam pracę w przedszkolu na stanowisku pomoc nauczyciela, którą kontynuuję do dziś. Od 2018 roku w przedszkolu Wyspa Skarbów. Praca w tym zawodzie sprawia mi wiele satysfakcji, lubię widzieć uśmiech na buziach przedszkolaków. Pomagać im w przedszkolnym świecie, a później z radością patrzeć jak stają się dorosłymi już uczniami. Po pracy uwielbiam spędzać czas ze swoją rodziną.

„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się – ze wszystkich sił – tego, czego pragnie”. Paulo Coelho

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż”. Janusz Korczak


Marzena Brzezińska – pomoc nauczyciela, grupa III, IV


Teresa Tereszkiewicz – pomoc nauczyciela, grupa II

Pracę w przedszkolu podjęłam około 8 lat temu. W Przedszkolu „Wyspa Skarbów” pracuję od 2017r. Bardzo lubię pracować wśród dzieci, pomagając im każdego dnia. Uwielbiam słuchać ich radości, jak również służyć pomocą i radą w smutkach. Praca wśród dzieci daje mi wiele radości.

„Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka” Jan Paweł II


Beata Kaliszewska 

Praca w przedszkolu z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i zadowolenia. W kontaktach z dziećmi stawiam na uśmiech, otwartość, stanowczość i opanowanie. Staram się zaszczepić w nich zasady dobrego wychowania. Najważniejsze jest dla mnie dobro dziecka i jego bezpieczeństwo.
„Kto wiele przebywa z dziećmi, odkryje, że żaden nasz czyn nie pozostaje u nich bez oddźwięku” Johann Wolfgang Goethe