Anna Wańczyk-Welc – właściciel przedszkola
Prywatnie jestem mamą trójki wspaniałych dzieci. Jednym z największych wyzwań w moim życiu stało się założenie przedszkola, które spełniałoby moje oczekiwania. Są to więc oczekiwania matki, która musi mieć pewność, że jej dziecko jest pod dobrą opieką. Otwierając przedszkole Wyspa Skarbów nadałam treść i formę wszystkim tym oczekiwaniom i przy pomocy kompetentnych pracowników sprawiłam, by ożyły one dla naszych dzieci.
Alfreda Cyran – dyrektor przedszkola ds. pedagogicznych
Jestem absolwentką Instytutu Kształcenia Nauczycieli w Warszawie (wychowanie przedszkolne) oraz ukończyłam studia podyplomowe „Zarządzanie oświatą”. Jestem nauczycielem dyplomowanym – do 31.08.2018 r. byłam dyrektorem Przedszkola Publicznego Nr 40 w Rzeszowie. Jestem ekspertem z listy MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli. Od 1.09.2018 r. sprawuję nadzór pedagogiczny w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa Skarbów” będąc dyrektorem do spraw pedagogicznych. W swoich działaniach dydaktyczno wychowawczych i opiekuńczych zawsze kieruję się dobrem i troską dzieci oraz poszanowaniem ich godności osobistej. Realizując zadania statutowe przedszkola uczulam nauczycielki, by zawsze uwzględniały potrzeby psychofizyczne dzieci i ich zainteresowania, by każde dziecko traktowały podmiotowo i dbały o ich bezpieczeństwo. Rzetelnie realizuję zadania związane z powierzonym mi stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola.
„Nikt – zarówno dziecko, jak i dorosły – nie lubi, żeby mu cokolwiek narzucać.” Celestyn Freinet
Diana Sochacka – nauczyciel w grupie I
Ukończyłam studia na Uniwersytecie Rzeszowskim na kierunkach: Edukacja przedszkolna z terapią pedagogiczną oraz Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Codzienne kontakty z dziećmi pozwalają nam poznać ich kolorowy świat pełen po brzegi uśmiechu, radości i nieustającej chęci poznawania tego, co je otacza. W swojej pracy staram się zapewnić jak najlepsze warunki do indywidualnego rozwoju, wierząc iż każde dziecko jest kopalnią talentów, a naszą rolą jest ich odkrywanie. Misję tą realizuję poprzez zróżnicowane zajęcia dydaktyczne oparte na zabawie i wzajemnej współpracy. Bardzo ważna pozostaje dla mnie także atmosfera, zatem staram się, aby zawsze była ciepła i pełna szacunku. Za cel w pracy stawiam sobie nagradzanie oraz docenianie wysiłku swoich podopiecznych. Największą satysfakcją z wykonywanego zawodu jest uśmiech dzieci oraz możliwość obserwowania postępów, jakie osiągają każdego dnia.
„Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat.” (R. Fulghum)
Chciałabym, aby moi podopieczni po latach mogli powiedzieć to samo.
Paulina Sanecka – nauczyciel w grupie II
Jestem absolwentką Uniwersytetu Rzeszowskiego, gdzie ukończyłam licencjat z Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Aktualnie bronię tytułu magistra. Cały czas staram się poszerzać swoją wiedzę i umiejętności poprzez udziały w szkoleniach, warsztatach i kursach. Jak wiadomo, człowiek uczy się przez całe życie. W swojej pracy dążę do wszechstronnego rozwoju dziecka, dostrzegając indywidualne potrzeby oraz zainteresowania dzieci. Proces edukacyjny staram się opierać na takich metodach i formach pracy, które są dla dzieci interesujące i ciekawe. Najbardziej zależy mi na tym, aby moje działanie zachęciło dzieci do poznawania i doświadczania otaczającego ich świata w poczuciu bezpieczeństwa, zaufania i ciepła. Zauważenie każdego postępu w rozwoju dziecka, jest niezapomnianą chwilą, która pozostaje w pamięci na zawsze, a także motywuje do dalszego działania. Mam ogromne szczęście mogąc powiedzieć, że moja praca każdego dnia sprawia mi coraz więcej radości. Widząc uśmiech na twarzach dzieci, upewniam się, że jestem na właściwym miejscu.
Aleksandra Bała – nauczyciel w grupie II
Angelika Ferenc – nauczyciel w grupie III
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (Janusz Korczak). Praca z dziećmi od zawsze była moim życiowym celem i marzeniem, dzięki czemu czerpie ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia w zawodzie, w którym największą nagrodą jest uśmiech dziecka. Moją osobę cechuje odpowiedzialność, kreatywność, pogoda ducha oraz sumienność. W pracy zależy mi na wszechstronnym i harmonijnym rozwoju dziecka, a także budowaniu dobrych relacji opartych na wzajemnym szacunku, życzliwości i zaufaniu. Zależy mi na stworzeniu przestrzeni, w której dzieci będą czuły się bezpieczne i szczęśliwe, w której każdy będzie ważny i potrzebny.
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Rzeszowskim o kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Aktualnie swoje kompetencje poszerzam uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach i kursach.
Monika Żłobińska – nauczyciel w grupie IV
Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z diagnozą pedagogiczną. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam jako niania, a także od kilku lat na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego. Praca z najmniejszymi pociechami nauczyła mnie cierpliwości, umiejętności podążania za dzieckiem i pomagania mu w jego całościowym rozwoju. Już wtedy wiedziałam, że myśl Carla Rogersa: ”Nie można zmusić ziarna do rozwoju i kiełkowania, można jedynie stworzyć warunki zezwalające na to, aby ziarno rozwinęło wszystkie tkwiące w nim możliwości” – zainspirowała mnie do dalszej edukacji. Nauczycielka przedszkola dba o swoje nasiona, szanuje je, traktuje jak własne. W moim zawodzie nie da się nie angażować. W tym zawodzie codziennie trzeba robić coś dobrego. W pracy z dziećmi odkrywam świat na nowo. Razem uczymy się empatii, współpracy, uczymy się, że warto dążyć do realizacji własnych celów, rozwijamy swój potencjał, a nasze wspólne talenty stają się naszym bogactwem na wyspie.
Moją prywatną pasją jest taniec latynoamerykański, jestem również wielką miłośniczką zwierząt (szczególnie kotów).
,,Zacznij opowiadać dzieciom o tym, co nas otacza – ale zrób to inaczej. Nieszablonowo, nietradycyjnie i niezwyczajnie. Opowiadaj tak, aby one zakochały się w życiu. By nie obawiały się przyszłości, ale traktowały ją jako pozytywne wyzwanie, do którego warto mądrze się przygotować ”
Monika Dryja – nauczyciel w grupie IV
Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym.” (Phil Bosmans). Bycie z dziećmi i dla dzieci od zawsze było moim marzeniem. Dostarcza mi ono dużo radości, przyjemności oraz satysfakcji. Jestem osobą otwartą, odpowiedzialną i życzliwą a swoją pracę wykonuję z ogromną pasją. Zależy mi na tym, aby dzieci doświadczały otaczającą je rzeczywistość na wiele sposobów, nie bały się nowych zadań i z radością rozpoczynały kolejny dzień w przedszkolu. Staram się ukazać swoim podopiecznym świat pełen szacunku oraz wzajemnej tolerancji. Bardzo ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdego dziecka – odkrywanie jego możliwości oraz wspólne pokonywanie słabości.
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Rzeszowskim o kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Wzięłam udział w licznych warsztatach i kursach. Nadal się dokształcam, poznaję nowe metody pracy z dziećmi, aby stawać się coraz lepszym nauczycielem.
Urszula Prostak – pomoc nauczyciela
Praca z dziećmi to moja pasja. Swoją przygodę w pracy z dziećmi zaczynałam jako opiekunka dziecięca. Następnie dzięki licznym kursom i szkoleniom podjęłam pracę w przedszkolu na stanowisku pomoc nauczyciela, którą kontynuuję do dziś. Od 2018 roku w przedszkolu Wyspa Skarbów. Praca w tym zawodzie sprawia mi wiele satysfakcji, lubię widzieć uśmiech na buziach przedszkolaków. Pomagać im w przedszkolnym świecie, a później z radością patrzeć jak stają się dorosłymi już uczniami. Po pracy uwielbiam spędzać czas ze swoją rodziną.
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się – ze wszystkich sił – tego, czego pragnie”. Paulo Coelho
„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż”. Janusz Korczak
Teresa Tereszkiewicz – pomoc nauczyciela
Pracę w przedszkolu podjęłam około 8 lat temu. W Przedszkolu „Wyspa Skarbów” pracuję od 2017r. Bardzo lubię pracować wśród dzieci, pomagając im każdego dnia. Uwielbiam słuchać ich radości, jak również służyć pomocą i radą w smutkach. Praca wśród dzieci daje mi wiele radości.
„Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka” Jan Paweł II
Agnieszka Raniszewska – pomoc nauczyciela
Beata Kaliszewska
Praca w przedszkolu z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i zadowolenia. W kontaktach z dziećmi stawiam na uśmiech, otwartość, stanowczość i opanowanie. Staram się zaszczepić w nich zasady dobrego wychowania. Najważniejsze jest dla mnie dobro dziecka i jego bezpieczeństwo.
„Kto wiele przebywa z dziećmi, odkryje, że żaden nasz czyn nie pozostaje u nich bez oddźwięku” Johann Wolfgang Goethe